Niski IG z wymiana posiłków

Od 68 zł

Niski IG wymiana

Niski IG z wymiana posiłków

Od 68 zł

Wymieniaj posiłki i jedz tak jak lubisz! W tej diecie znajdziesz posiłki o niskim indeksie glikemicznym które regulują poziom glukozy we krwi. Zadbaj o swoje zdrowie i wybierz dietę o Niskim IG.

KALORYCZNOŚĆ 1250, 1500, 1750, 2000 oraz 2500 kcal


  • Opcja wymiany posiłków możliwa dla diet FIT, No gluten & No Lactose, Vege + Fish, Niski IG
  • Wymiana dostępna na najbliższe dni, 48h przed planowaną dostawą
  • Możliwość wymiany od 1 do 5 posiłków z zachowaniem wybranej kaloryczności
  • Wymiana posiłków możliwa po zalogowaniu do panelu Klienta

Stosowanie diety o niskim indeksie glikemicznym jest szczególnie istotne dla osób z insulinoopornością oraz cukrzycą. Jest to także doskonały sposób prewencji rozwoju tego typu problemów w przyszłości.

Indeks glikemiczny (IG) opisuje w jakim stopniu spożycie wybranego produktu zawierającego węglowodany wpływa na poposiłkowy wzrost poziomu glukozy we krwi. Im jego wartość jest niższa, tym mniejszy będzie jej wzrost po spożyciu danego posiłku.

Stosowanie diety Niski IG wpływa korzystnie na uregulowanie poziomu cukru we krwi, co przekłada się nie tylko na zdrowie. Z tego względu dieta ta będzie szczególnie polecana dla osób borykających się z problemem insulinooporności czy cukrzycy typu 2. Stabilny poziom cukru we krwi to brak spadków energii przez cały dzień, co przekłada się na lepsze samopoczucie.

Niejednokrotnie znaczna część osób nie wie z jakich składników korzystać, aby nie prowadzić do nadmiernego wahania poziomu cukru we krwi. Z pomocą przychodzi przygotowana przez nas dieta, która Wam w tym pomoże. Dzięki diecie pudełkowej zadbacie także o odpowiednią ilość posiłków w ciągu dnia. Ta regularność jest także niezbędnym elementem dla zachowania prawidłowej gospodarki węglowodanowej organizmu.

Co wyróżnia dietę Niski IG?

W naszej diecie dobraliśmy składniki zgodnie ze wskaźnikiem IG, co umożliwiło nam przygotowanie smacznych i pełnowartościowych posiłków, które nie wpływają negatywnie na wzrost poziomu glukozy we krwi.

Ograniczyliśmy podaż potraw typu zupy krem czy koktajle wykorzystujące składniki, których obecność w takiej formie wpływa na wzrost indeksu glikemicznego dania. Znajdziesz w niej źródła chudego białka takie jak ryby, chuda wołowina czy drób.

W naszej diecie znajdziesz jednocześnie dużą ilość warzyw (także surowych), które stanowią bogate źródło błonnika pokarmowego, niezbędnego dla utrzymania prawidłowej glikemii. Dostarczają one także znacznej ilości witamin i składników mineralnych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania gospodarki węglowodanowej organizmu.

Mamy świadomość, że owoce są istotnym elementem diety, z których nie należy rezygnować, dlatego podajemy je w formie zdrowych deserów w skład których wchodzą produkty zawierające białka oraz tłuszcze. Spowalniają one proces wchłaniania glukozy z przewodu pokarmowego ograniczając jej nadmierny wzrost we krwi.

Zadbaliśmy także o zdrowe źródła tłuszczów takie jak oliwa, awokado, olej lniany, orzechy czy pestki.

W diecie nie znajdziesz:

  • produktów zbożowych o wysokim indeksie glikemicznym
  • zastąpiliśmy je pełnoziarnistymi odpowiednikami
  • produktów pszennych
  • dodanego cukru
  • surowego mleka krowiego
  • produktów wysokoprzetworzonych
  • źródeł tłuszczów trans

Informacja dodatkowa dla osób chorych:

Dieta jest istotnym elementem terapii problemów takich jak insulinooporność czy cukrzyca, natomiast należy pamiętać, iż u osób chorych dieta powinna być każdorazowo dostosowywana indywidualnie z pomocą dietetyka i lekarza prowadzącego. Nie należy rezygnować z jakichkolwiek dotychczasowo otrzymanych zaleceń lekarskich oraz samodzielnie modyfikować leczenia farmakologicznego.  W przypadku jakichkolwiek wątpliwości do co zasadności stosowania diety „Niski IG” prosimy o kontakt z naszymi dietetykami.

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW

Standardowa dieta Niski IG: B 15-20% / T 30-35% / W 45-50%

ZDROWY BALANS

Plan bogaty w warzywa, owoce i produkty o niskim indeksie glikemicznym

WYKLUCZENIA

Bez pszenicy, dodanego cukru, mleka krowiego i produktów wysokoprzetworzonych.

DLA KOGO?

Dla osób z insulinoopornością oraz cukrzycą.

Przykładowe supermenu diety

Śniadanie: Wytrawne babeczki z łososiem i rzodkiewkową mizerią

Drugie śniadanie: Sałatka z pieczonym kalafiorem po arabsku

Obiad: Pierś z kurczaka w sosie ziołowym z kaszą gryczaną i surówką z pora

Podwieczorek: Kakaowy pudding z nasionami chia i owocami leśnymi

Kolacja: Serek ziarnisty z jajkiem i warzywami z pumperniklem