Jakie jedzenie na dobre samopoczucie?

Warzywa na blacie kuchennym

Zdaje się, że wszyscy wiemy, co jeść, ale trzeba co jakiś czas się nad tym zastanawiać.

Najważniejszy cel to nasze zdrowie, a do tego świetna forma, wymarzone kształty i wyostrzony umysł – i pewnie wiele innych zalet.

Jesteśmy zawsze zabiegani i nie mamy czasu na poprawne przygotowanie zdrowych i świeżych dań. Chcemy podzielić się z Tobą pewną wskazówką. Aby sprostać wymaganiom poprawnego odżywiania wystarczy wybrać jedną z naszych diet . Tylko tak unikniesz fast foodu, który jest zawsze pretekstem gdy nie masz czasu, bo czekają na Ciebie przygotowane posiłki.

Stosuj się do kilku reguł:

  1. Jedz owoce i warzywa sezonowe – mają w sobie witaminy, składniki mineralne i antyoksydanty.
  2. Ogranicz mięso przede wszystkim tłuste i czerwone, bo zawiera cholesterol i nasycone kwasy tłuszczowe.
  3. Wzbogać menu o owoce morza i ryby – to bogate zasoby minerałów i białka.
  4. Wybieraj tłuszcze roślinne – są zdrowe i mają w sobie dużo nienasyconych kwasów tłuszczowych. 
  5. Jedz pełnoziarniste produkty zbożowe – to też źródło błonnika i minerałów

W swojej diecie postaraj się zrezygnować z:

  1. Wysokoprzetworzonych produktów – zawierają cukry proste i tłuszcze i przeważnie są wysokokaloryczne.
  2. Warzyw strączkowych – mają w sobie dużo lektyn, a to nie pomaga we wchłanianiu minerałów i witamin. Postaraj się jeść ich mniej szczególnie, gdy masz problemy z przewodem pokarmowym takie jak ból brzucha i wzdęcia.
  3. Nabiału krowiego i pszenicy – nabiał ma w sobie dużo laktozy, a pszenica – glutenu. Obydwa te składniki często wywołują nietolerancję pokarmową.

Rozkoszuj się każdym kęsem

Jedna z większych przyjemności to właśnie jest jedzenie. Istotnym jest znalezienie czasu na posiłek. To nie zawody… Jedz wolno i spokojnie, przeżuwaj każdy kęs. Gdy się stresujesz i spieszysz mogą spotkać Cię problemy żołądkowe.

Czytaj również:  Ektomorfik – budowa ciała i charakterystyka

Zasada jest jedna: zdrowo i smacznie! Zapewnisz niebiańskie doznania podniebieniu, a jak zjesz, poczujesz się lekko i zdrowo.