Intermittent Fasting

Od 63 zł

Intermittent Fasting

Intermittent Fasting

Od 63 zł

Dieta Intermittent Fasting to rewolucyjna metoda żywienia która w zdrowy sposób pozwala zredukować tkankę tłuszczową, poprawia samopoczucie oraz pozytywnie wpływa na profilaktykę niektórych chorób. Dzięki stosowaniu okresowych postów naprzemiennie z “oknami żywieniowymi” w krótkim czasie  pozwala osiągnąć  hollywoodzkie efekty.

Kaloryczność 1250, 1500, 1750 oraz 2000 kcal

Na czym polega dieta Intermittent Fasting?

Dieta Intermittent Fasting polega na stosowaniu postu naprzemiennie z okresami w których w określonych porach możemy normalnie się odżywiać. Podczas tzw. okien żywieniowych należy zadbać o kaloryczność spożywanych posiłków oraz ich prawidłowe zbilansowanie.

W naszej diecie zastosowaliśmy koncepcję TRF (ang. time-restricted feeding) polegającą na spożywaniu posiłków w określonym oknie żywieniowym 16/8, co oznacza w pierwszym przypadku 16-godzinny okres postu oraz 8 godzinne okno żywieniowe. Możliwe są również przedziały 18/6 i 20/4. Dieta IF składa się z 3 zdrowych i zbilansowanych posiłków  (tj. śniadania, obiadu i kolacji) które można spożywać w wyznaczonym czasowo oknie żywieniowym.

 

Podstawową koncepcją TRF jest przywrócenie prawidłowego rytmu dobowego i poprawa metabolicznych mechanizmów regulacyjnych, co może się przekładać na szereg korzyści zdrowotnych:

 

W diecie nie znajdziesz:

– produktów pszennych

– dodanego cukru

– surowego mleka

– produktów przetworzonych

– źródeł tłuszczów trans

 

Kto nie powinien stosować tego systemu żywienia:

Przykładowe supermenu diety

                  

Śniadanie: Foccacia z ziołową pastą z serem kozim i burakiem

Drugie śniadanie:

Obiad: Łosoś w sosie pomarańczowo-imbirowym z pomidorową salsą z awokado

Podwieczorek:

Kolacja: Tarta na gryczanym spodzie z cukinią i serem feta