Dieta intermittent fasting

Intermittent Fasting

Od 63 zł

Dieta intermittent fasting

Intermittent Fasting

Od 63 zł

Dieta Intermittent Fasting to rewolucyjna metoda żywienia która w zdrowy sposób pozwala zredukować tkankę tłuszczową, poprawia samopoczucie oraz pozytywnie wpływa na profilaktykę niektórych chorób. Dzięki stosowaniu okresowych postów naprzemiennie z “oknami żywieniowymi” w krótkim czasie  pozwala osiągnąć hollywoodzkie efekty.

KALORYCZNOŚĆ 1250, 1500, 1750 oraz 2000 kcal


Na czym polega dieta Intermittent Fasting?

Dieta Intermittent Fasting polega na stosowaniu postu naprzemiennie z okresami w których w określonych porach możemy normalnie się odżywiać. Podczas tzw. okien żywieniowych należy zadbać o kaloryczność spożywanych posiłków oraz ich prawidłowe zbilansowanie.

W naszej diecie zastosowaliśmy koncepcję TRF (ang. time-restricted feeding) polegającą na spożywaniu posiłków w określonym oknie żywieniowym 16/8, co oznacza w pierwszym przypadku 16-godzinny okres postu oraz 8 godzinne okno żywieniowe. Możliwe są również przedziały 18/6 i 20/4. Dieta IF składa się z 3 zdrowych i zbilansowanych posiłków  (tj. śniadania, obiadu i kolacji) które można spożywać w wyznaczonym czasowo oknie żywieniowym.  

Podstawową koncepcją TRF jest przywrócenie prawidłowego rytmu dobowego i poprawa metabolicznych mechanizmów regulacyjnych, co może się przekładać na szereg korzyści zdrowotnych:

  • Zmniejszenie zawartości tkanki tłuszczowej w organizmie, a w konsekwencji poprawę parametrów metabolicznych i redukcja nadmiernej masy ciała
  • Zmniejszenie ryzyka wystąpienia zespołu metabolicznego (nadciśnienie tętnicze, otyłość, miażdżyca, cukrzyca typu 2)
  • Korzystny wpływ na układ mikroflory jelitowej, co wpływa jednocześnie korzystnie na pracę układu odpornościowego, lepszą regenerację nabłonka przewodu pokarmowego, regulację perystaltyki jelitowej czy też poprawę kondycji włosów, skóry i paznokci.
  • Poprawę gospodarki metabolicznej organizmu,
  • Redukcję stanów zapalnych w organizmie.

 W diecie nie znajdziesz:

  • produktów pszennych
  • dodanego cukru
  • surowego mleka
  • produktów przetworzonych
  • źródeł tłuszczów trans  

Kto nie powinien stosować tego systemu żywienia:

  • kobiety w ciąży oraz karmiące
  • diabetycy
  • osoby z zaburzeniami odżywiania
  • dzieci, młodzież oraz osoby starsze

Przykładowe supermenu diety

Śniadanie: Foccacia z ziołową pastą z serem kozim i burakiem

Drugie śniadanie: 

Obiad: Łosoś w sosie pomarańczowo-imbirowym z pomidorową salsą z awokado

Podwieczorek: 

Kolacja: Tarta na gryczanym spodzie z cukinią i serem feta