REGULAMIN
Do pobrania
regulamin programu lojalnościowegoRegulamin serwisu internetowego SUPERMENU
- Wprowadzenie
- Definicje
- Postanowienia ogólne
- Usługi elektroniczne dostępne w Serwisie Internetowym oraz ogólne warunki ich świadczenia
- Warunki korzystania z Usług elektronicznych
- Warunki zawierania umowy o świadczenie Usług
- Zmiana, wstrzymanie realizacji i rezygnacja ze świadczonej Usługi
- Płatność
- Dostawa
- Brak zgodności z umową
- Postępowanie reklamacyjne, polubowne rozwiązywanie sporów
- Prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usług elektronicznych
- Prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usług
- Postanowienia końcowe
§ 1 Wprowadzenie
- Serwis Internetowy dostępny pod adresem https://supermenu.com.pl prowadzony jest przez spółkę Eat by Ann Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 04-128) przy ul. Omulewskiej 27, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001123574, której akta rejestrowe są przechowywane w Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posługującą się numerem NIP: 1133012310 oraz numerem REGON: 385763515, adres poczty elektronicznej: kontakt@supermenu.com.pl
- Niniejszy Regulamin określa rodzaje i zakres świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Serwisu Internetowego, warunki świadczenia usług za pośrednictwem Serwisu Internetowego, zasady zawierania umów za pomocą Serwisu Internetowego, zasady wykonywania tych umów, prawa i obowiązki Klienta i Usługodawcy oraz tryb odstąpienia od umowy i postępowania reklamacyjnego.
- Przepisy Regulaminu nie uchybiają powszechnie obowiązującym przepisom prawa dotyczącym ochrony Konsumentów, a także osób fizycznych zawierających umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego. Postanowienia niezgodne z powszechnie obowiązującymi normami prawa, uważa się za nieobowiązujące. W ich miejsce stosuje się odpowiednie normy powszechnie obowiązującego prawa.
§ 2 Definicje
Definicje użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
a) Cennik – cennik Usług dostępny w Serwisie Internetowym w zakładce https://supermenu.com.pl/cennik/;
b) Formularz zamówienia – formularz dostępny w Serwisie Internetowym, za pomocą którego Klient może złożyć Zamówienie na Usługę, dostępny pod adresem https://zamowienie.supermenu.com.pl/;
c) Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła umowę o świadczenie Usługi z Usługodawcą;
d) Kodeks cywilny – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
e) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (art. 221 Kodeksu cywilnego);
f) Konto – elektroniczne konto w Serwisie Internetowym; zbiór zasobów i funkcjonalności dostępnych w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane wskazane przez Usługobiorcę i informacje o jego aktywności w Serwisie Internetowym, w tym informacje o złożonych Zamówieniach oraz wykupionych Usługach. Konto oznaczone jest indywidualnym adresem poczty elektronicznej (adres email) i hasłem wskazanym przez Usługobiorcę;
g) Newsletter – usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail lub SMS, umożliwiająca Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy informacji o nowościach, ofertach, aktualizacjach, promocjach, poradach i wskazówkach, organizowanych lub polecanych przez Usługodawcę akcjach;
h) Płatności cykliczne – forma płatności przez Klienta w ramach zawartej umowy o świadczenie Usług, polegająca na cyklicznym, automatycznym, bez udziału Klienta, obciążaniu karty płatniczej Klienta (pobraniu z karty płatniczej Klienta ceny/wynagrodzenia za zamówioną Usługę), bez konieczności każdorazowego wskazywania numeru karty Klienta przy każdej płatności;
i) Prawa konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.);
j) Prawo autorskie – ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. Nr 24, poz. 83 ze zm.);
k) Regulamin – niniejszy Regulamin korzystania z Serwisu Internetowego;
l) Serwis Internetowy, Serwis – serwis internetowy Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym https://supermenu.com.pl oraz jego subdomenami;
m) Umowa – umowa o świadczenie Usług zawierana pomiędzy Usługodawcą a Klientem, której integralną częścią jest Regulamin;
n) Usługa – usługa przygotowania i dostawy posiłków w ramach cateringu dietetycznego, wskazanych szczegółowo w Serwisie Internetowym w zakładce https://supermenu.com.pl/diety/, realizowana przez Usługodawcę na warunkach określonych w Regulaminie oraz w umowie o świadczenie Usługi zawartej zgodnie z Regulaminem;
o) Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem;
p) Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usług Elektronicznych dostępnych w Serwisie Internetowym;
q) Usługodawca, Sprzedawca – spółka Eat by Ann Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (kod pocztowy: 04-128) przy ul. Omulewskiej 27, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001123574, której akta rejestrowe są przechowywane w Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, posługująca się numerem NIP: 1133012310 oraz numerem REGON: 385763515, adres poczty elektronicznej: kontakt@supermenu.com.pl
r) Zamówienie – oświadczenie woli złożone przez Klienta za pomocą Formularza Zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy o świadczenie Usługi ze Sprzedawcą;
§ 3 Postanowienia ogólne
- Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usług na rzecz Klienta w zakresie i na warunkach określonych w Regulaminie.
- Usługobiorca może kontaktować się z Usługodawcą za pomocą wskazanych poniżej danych kontaktowych:
– adres poczty elektronicznej: kontakt@supermenu.com.pl;
– numer telefonu: 669 669 955;
– adres do korespondencji: ul. Omulewska 27, 04-128 Warszawa. - Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w Serwisie Internetowym, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.
- Usługodawca informuje, że korzystanie z Usług elektronicznych może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego użytkownika sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. W celu uniknięcia ryzyka wystąpienia wskazanych zagrożeń Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, tj. programy antywirusowe i zaporę sieciową.
- Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób zgodny z jego przeznaczeniem, Regulaminem, przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego w sposób niezakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń.
- Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Do korzystania z Serwisu Internetowego konieczne jest spełnienie warunków technicznych, tj.
- komputer, laptop, tablet, smartfon lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu;
- dostęp do poczty elektronicznej;
- przeglądarka internetowa: Internet Explorer, Google Chrome, Opera, Mozilla Firefox lub Safari;
- włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- Korzystanie z Serwisu internetowego oznacza każdą czynność Usługobiorcy, która prowadzi do zapoznania się przez niego z treściami zawartymi w Serwisie Internetowym.
- Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej w Serwisie Internetowym: https://supermenu.com.pl/polityka-prywatnosci/
§ 4 Usługi elektroniczne dostępne w Serwisie Internetowym oraz ogólne warunki ich świadczenia
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu Internetowego korzystanie z bezpłatnych Usług elektronicznych, które są świadczone przez Usługodawcę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, z zastrzeżeniem ewentualnych awarii Serwisu.
- Z Usług elektronicznych na warunkach wskazanych w Regulaminie może korzystać każdy Usługobiorca.
- W Serwisie Internetowym dostępne są następujące Usługi elektroniczne:
- Formularz zamówienia;
- Konto;
- Newsletter.
§ 5 Warunki korzystania z Usług elektronicznych
- Warunki korzystania z Formularza zamówień:
a) składanie Zamówień w Serwisie Internetowym poprzez skorzystanie z Formularza zamówień wymaga posiadania Konta przez Usługobiorcę i zalogowania się na nie. W przypadku posiadania Konta lub jego utworzenia w trakcie składania Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia, w ramach Konta zostanie zapisana historia składanych Zamówień;
b) złożenie Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia następuje po wypełnieniu Formularza Zamówienia przez Klienta i kliknięciu pola „Zamawiam i płacę” w Serwisie Internetowym. Do momentu kliknięcia pola „Zamawiam i płacę” istnieje możliwość samodzielnej zmiany wprowadzanych danych lub zaprzestania składania Zamówienia;
c) klient obowiązany jest podać w Formularzu zamówienia dane: imię i nazwisko, miejsce dostawy Usługi (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, a w przypadku Klientów nie będących osobami fizycznymi także: nazwę firmy, adres firmy, numer NIP. Ponadto, Klient podaje w Formularzu zamówienia dane dotyczące świadczonej Usługi, tj. jej rodzaj, ilość, datę rozpoczęcia świadczenia Usługi, okres przez jaki Usługa ma być świadczona, sposób płatności;
- Warunki korzystania z Konta:
a) w celu korzystania z Konta należy, z zastrzeżeniem ustępu 3 niniejszego paragrafu poniżej:
I) wypełnić znajdujący się w Serwisie Internetowym formularz rejestracji;
II) kliknąć pole „Zarejestruj”;
III) potwierdzić rejestrację poprzez kliknięcie w przesłany na podany przez Usługobiorcę adres e-mail link autoryzacyjny;
b) Usługobiorca obowiązany jest podać w formularzu rejestracji dane: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego, hasło oraz adres ewentualnych Usług (ulica, numer domu/mieszkania, kod pocztowy, miejscowość), a w przypadku Usługobiorców nie będących osobami fizycznymi także: nazwę firmy, adres, numer NIP;
c) Usługobiorca może utworzyć Konto również podczas składania Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia. Konieczne jest wówczas, oprócz danych niezbędnych do złożenia Zamówienia podanie hasła do Konta;
d) możliwe jest posiadanie jednego aktywnego konta przez Usługobiorcę. Usługobiorca nie powinien udostępniać Konta i danych do logowania osobom trzecim;
e) Usługobiorca obowiązany jest zmieniać dane wskazane w ustępie 1 niniejszego paragrafu powyżej w przypadku, gdy staną się nieaktualne;
f) za pomocą Konta Usługobiorca może korzystać z Usług świadczonych przez Usługodawcę, w tym w szczególności składać Zamówienia, wprowadzać zmiany w Zamówieniach, sprawdzać historię Zamówień;
g) Konto jest Usługą elektroniczną świadczoną przez czas nieoznaczony. Usługobiorca może zrezygnować z Konta poprzez jego usunięcie w Serwisie Internetowym. Usługobiorca może także zlecić dyspozycję usunięcia Konta Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie, korzystając z danych Usługobiorcy wskazanych w § 1 ust. 1 Regulaminu. - Warunki korzystania z Newslettera:
a) w celu korzystania z Newslettera należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej lub aktywować odpowiednie pole podczas składania Zamówienia za pomocą Formularza zamówień w Serwisie Internetowym lub podczas tworzenia Konta;
b) Newsletter jest Usługą elektroniczną świadczoną przez czas nieoznaczony. Usługobiorca może zrezygnować z Newslettera poprzez kliknięcie w link wskazany w wiadomościach przesyłanych w jego ramach albo zlecenie dyspozycji rezygnacji z Newslettera Usługodawcy za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie, korzystając z danych Usługodawcy wskazanych w § 1 ust. 1 Regulaminu.
W przypadku naruszenia przez Usługobiorcę postanowień niniejszego Regulaminu, Usługodawca po uprzednim bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego terminu, może rozwiązać umowę o świadczenie Usług elektronicznych z zachowaniem 14-dniowego terminu wypowiedzenia.
§ 6 Warunki zawierania umowy o świadczenie Usług
- Usługodawca umożliwia Klientowi składanie Zamówień za pomocą Formularza zamówień w Serwisie Internetowym, zmierzających bezpośrednio do zawarcia umowy o świadczenie Usług.
- Oferta dotycząca posiłków przygotowywanych i dostarczanych w ramach umowy o świadczenie Usług znajduje się w Serwisie Internetowym w zakładce https://supermenu.com.pl/diety/ Usługodawca ma prawo aktualizować ofertę.
- Usługodawca udostępnia w Serwisie planowane w ramach Usług menu na okres 2 najbliższych tygodni, które może ulegać zmianom, w szczególności w zakresie składników poszczególnych dań.
- Cena Usługi wskazana w Serwisie Internetowym podana jest w złotych polskich i jest ceną brutto.
- W celu zawarcia umowy o świadczenie Usług Klient zobowiązany jest złożyć Zamówienie za pomocą Formularza zamówień znajdującego się w Serwisie Internetowym, wiadomości e-mail wysłanej na adres: kontakt@supermenu.com.pl albo telefonicznie pod numerem: 669 669 955. W przypadku złożenia Zamówienia w drodze wiadomości e-mail lub telefonicznie, Klient powinien podać dane niezbędne do przyjęcia Zamówienia, a znajdujące się w Formularzu zamówień w Serwisie Internetowym (wskazane w § 5 ust. 1 lit. c).
- Po otrzymaniu Zamówienia Usługodawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną na podany podczas składania Zamówienia adres poczty elektronicznej oświadczenie o przyjęciu Zamówienia, które stanowi równocześnie jego potwierdzenie. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia dochodzi do zawarcia umowy o świadczenie Usług.
- Umowa zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
- Rozpoczęcie realizacji Usługi uzależnione jest od daty wskazanej w Zamówieniu, przy zastrzeżeniu, że rozpoczęcie realizacji Usługi nastąpi nie wcześniej niż:
a) w terminie 2 dni roboczych po otrzymaniu przez Usługodawcę wpłaty z tytułu świadczonej Usługi dokonanej przez Usługobiorcę, jeśli ma ona miejsce do godz. 10:00;
b) w terminie 2 dni roboczych od dnia następującego po dniu, w którym Usługodawca otrzymał wpłaty z tytułu świadczonej Usługi dokonanej przez Usługobiorcę, jeśli ma ona miejscu po godz. 10:00. - Treść umowy o świadczenie Usług jest utrwalana, zabezpieczana i udostępniana Klientowi poprzez: udostępnienie Regulaminu w Serwisie Internetowym oraz przesłanie potwierdzenia warunków umowy na adres poczty elektronicznej podany przez Klienta. Usługodawca utrwala treść zawartej umowy także w swoim systemie informatycznym.
- Klient będący konsumentem żąda wystawienia faktury dokumentującej Usługi świadczone na jego rzecz. Zgodnie z art. 106h ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. – o podatku od towarów i usług (Dz.U.2020.106 t.j. z dnia 2020.01.23, dalej: „u.p.t.u.”) Usługodawca pozostawia w swojej dokumentacji paragon dokumentujący sprzedaż zaewidencjonowana przy zastosowaniu kasy rejestrującej, natomiast Klientowi, będącemu konsumentem, wydaje wyłącznie fakturę.
- Usługodawca wystawi i dostarczy Klientowi na podany przez niego podczas składania Zamówienia (za pomocą Formularza zamówień, wiadomości e-mail, kontaktu telefonicznego) adres e-mail fakturę elektroniczną, dokumentującą Usługi świadczone na rzecz Klienta w danym miesiącu kalendarzowym, w terminie do 15-go dnia następnego miesiąca. Klient wyraża zgodę na wystawianie i wysyłanie prawidłowo wystawionej faktury drogą elektroniczną na jego adres e-mail, podany podczas składania Zamówienia, zgodnie z art. 106m ust. 1-5 i 106n ust. 1-2 u.p.t.u. Usługodawca gwarantuje autentyczność pochodzenia oraz integralność faktur oraz korekt wysyłanych w formie elektronicznej w formacie pdf z adresu e-mail: noreply@fakturownia.pl. W przypadku zmiany adresu e-mail Klienta, wskazanego podczas składania Zamówienia, jest on zobowiązany powiadomić Usługodawcę o tym fakcie, pod rygorem uznania faktur skierowanych na adres wskazany w Zamówieniu za skutecznie doręczone.
- Klient dokonujący zakupu w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w celu otrzymania faktury zawierającej jego numer NIP, zobowiązany jest podać numer NIP podczas składania Zamówienia.
§ 7 Zmiana, wstrzymanie realizacji i rezygnacja ze świadczonej Usługi
1. W przypadku chęci zmiany świadczonej Usługi, Klient może dokonać zmiany samodzielnie w panelu klienta lub skierować dyspozycję zmiany za pomocą poczty elektronicznej skierowanej na adres: kontakt@supermenu.com.pl. Usługodawca potwierdza możliwość dokonania zmiany świadczonej Usługi w drodze oświadczenia skierowanego za pomocą poczty elektronicznej na adres podany przez Klienta. Zmiana Usługi następuje, z zastrzeżeniem ustępu 2 niniejszego paragrafu poniżej:
a) w terminie 2 dni roboczych po otrzymaniu przez Usługodawcę dyspozycji zmiany, w przypadku otrzymania jej do godziny 10:00;
b) w terminie 2 dni roboczych po dniu następującym po otrzymaniu przez Usługodawcę dyspozycji zmiany, w przypadku otrzymania jej po godzinie 10:00.
2. W przypadku, gdy Klient zmienia świadczoną Usługę na Usługę o wyższej wartości, zobowiązany jest w terminie 3 dni od potwierdzenia możliwości zmiany świadczonej Usługi przez Usługodawcę dopłacić Usługodawcy różnicę cenową pomiędzy Usługami. W tym przypadku Zmiana następuje:
a) w terminie 2 dni roboczych po otrzymaniu przez Usługodawcę wpłaty z tytułu zmiany Usługi, w przypadku otrzymania jej do godziny 10:00;
b) w terminie 2 dni roboczych po dniu następującym po otrzymaniu przez Usługodawcę wpłaty z tytułu zmiany Usługi, w przypadku otrzymania jej po godzinie 10:00.
3. W przypadku braku dokonania wpłaty z tytułu zmiany świadczonej Usługi, zgodnie ust. 2 niniejszego paragrafu powyżej, świadczona Usługa nie ulega zmianie.
4. W przypadku zmiany świadczonej Usługi na Usługę o niższej wartości, Usługodawca zwraca Klientowi różnicę w terminie 14 dni od potwierdzenia możliwości dokonania zmiany świadczonej Usługi.
5. Klient uprawniony jest do wstrzymania realizacji opłaconej Usługi w wybranych przez siebie dniach. Wstrzymanie realizacji Usługi następuje:
a) w terminie 2 dni roboczych po otrzymaniu przez Usługodawcę dyspozycji wstrzymania, w przypadku otrzymania jej do godziny 10:00;
b) w terminie 2 dni roboczych po dniu następującym po otrzymaniu przez Usługodawcę dyspozycji zmiany, w przypadku otrzymania jej po godzinie 10:00.
6. W przypadku wskazanym w ust. 5 niniejszego paragrafu powyżej, realizacja opłaconej Usługi ulega wydłużeniu o ilość dni równą ilości dni, dla których Klient skorzystał z uprawnienia do wstrzymania realizacji Usługi.
7. W przypadku chęci rezygnacji ze świadczonej Usługi, Klient może skierować rezygnację za pomocą poczty elektronicznej skierowanej na adres: kontakt@supermenu.com.pl. Przyjęcie rezygnacji złożonej przez Klienta jest dobrowolne i następuje w drodze oświadczenia Usługodawcy za pomocą poczty elektronicznej na adres wskazany przez Klienta.
8. W przypadku przyjęcia rezygnacji ze świadczonej Usługi, Usługodawca przestaje świadczyć Usługę:
a) w terminie 2 dni roboczych po otrzymaniu przez Usługodawcę rezygnacji, w przypadku otrzymania jej do godziny 10:00;
b) w terminie 2 dni roboczych po dniu następującym po otrzymaniu przez Usługodawcę rezygnacji, w przypadku otrzymania jej po godzinie 10:00.
9. W przypadku dobrowolnego przyjęcia rezygnacji ze świadczonej Usługi przez Usługodawcę, Klientowi przysługuje rozliczenie proporcjonalne i zwrot tylko za dni, w których Usługa nie będzie realizowana. Zwrot środków następuje w terminie 14 dni od przyjęcia rezygnacji przez Usługodawcę.
10. W sytuacji wystąpienia czynników niezależnych i nie wynikających z winy Usługodawcy (np. warunki atmosferyczne, decyzje służb państwowych itp.), powodujących utrudnienie lub uniemożliwienie dostawy, Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Produktów Klientowi niebędącemu Konsumentem, a także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, a Klientowi takiemu nie przysługuje możliwość złożenia reklamacji, rekompensata ani odszkodowanie.
§ 8 Płatność
1. Usługodawca umożliwia dokonanie płatności przez Klienta w ramach zawartej umowy o świadczenie Usług w formie płatności jednorazowej lub Płatności cyklicznych. Klient wybiera formę płatności w Formularzu zamówienia.
I. Płatności jednorazowe
- W przypadku wyboru jednorazowej płatności, Usługodawca umożliwia dokonanie płatności przez Klienta w ramach zawartej umowy o świadczenie Usług za pomocą przelewu online lub płatności kartą za pośrednictwem systemów PayU, PayPo.
- Wpłatę z tytułu zawartej umowy o świadczenie Usług należy dokonać w pełnej kwocie w terminie 7 dni od momentu potwierdzenia Zamówienia przez Usługodawcę. W przypadku braku wpłaty za zamówienie w tym terminie, Zamówienie jest traktowane jako anulowane.
- Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Usługodawcy, bądź przesłania potwierdzenia przelewu elektronicznego w formie pliku PDF.
II. Płatności cykliczne
1. Wybór Płatności cyklicznych przez Klienta w Formularzu zamówienia jest równoznaczny z wyrażeniem przez Klienta zgody na obciążanie karty Klienta poprzez pobieranie Płatności cyklicznych przez operatora płatności, tj. PayU S.A. z karty płatniczej Klienta.
2. Warunkiem możliwości wyboru Płatności cyklicznych przez Klienta jest posiadanie Konta.
3. Płatności cykliczne będą pobierane z karty płatniczej Klienta codziennie, w kwocie odpowiadającej wartości wybranej Usługi (za jeden dzień).
4. Płatności cykliczne wygasają z końcem okresu, na jaki została zawarta umowa o świadczenie Usług.
5. W przypadku odmowy autoryzacji i anulowania płatności, PayU S.A. może ponowić próbę obciążenia karty Klienta, jednak nie częściej niż 1 raz dziennie przez okres nie dłuższy niż 31 dni. W tym czasie Usługodawca zobowiązuje się skontaktować z Klientem, celem wyjaśnienia przyczyn problemów związanych z odmową autoryzacji i anulowaniem płatności.
6. Klient jest uprawniony do rezygnacji z Płatności cyklicznych w każdym czasie. Informację o rezygnacji z Płatności cyklicznych należy przesłać na następujący adres poczty elektronicznej: kontakt@supermenu.com.pl. Usługodawca zobowiązuje się przyjąć zlecenie Klienta w przedmiocie rezygnacji z Płatności cyklicznych niezwłocznie, poprzez potwierdzenie jego przyjęcia w zwrotnej wiadomości e-mail.
7. W przypadku rezygnacji z Płatności cyklicznych, wygasają one z końcem ostatniego, opłaconego w ramach Płatności cyklicznych dnia świadczenia Usług.
8. Reklamacje związane z Płatnościami cyklicznymi należy składać elektronicznie na adres: kontakt@supermenu.com.pl lub pisemnie na adres: ul. Omulewska 27, 04-128 Warszawa. Usługodawca przekazuje reklamacje związane z Płatnościami cyklicznymi operatorowi płatności, tj. PayU S.A. w przypadku:
a) odmowy uznania reklamacji Klienta - w terminie do 3 dni roboczych do dnia odmowy uznania reklamacji Klienta;
b) gdy rozpatrzenie reklamacji Klienta wymaga współdziałania PayU S.A. i Usługodawcy - w terminie do 3 dni roboczych od dnia jej otrzymania.
9. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za Płatności cykliczne, których kwota jest wyższa niż kwota, jakiej Klient mógł się spodziewać, uwzględniając rodzaj i wartość wcześniejszych Płatności cyklicznych Klienta, postanowienia umowy o usługi płatnicze oraz istotne dla sprawy okoliczności.
10. Usługodawca zobowiązuje się do niezwłocznego informowania Klienta w drodze korespondencji e-mail o zmieniających się warunkach pobierania Płatności cyklicznych.
§ 9 Dostawa
- Dostawa realizowana jest wyłącznie na obszarze dostawy wskazanym w Serwisie Internetowym, w zakładce supermenu.com.pl/dostawy.
- Podczas składania Zamówienia, Klient powinien wskazać adres znajdujący się na obszarze dostawy (wybierając kod pocztowy oraz miasto dopuszczalne przez Formularz zamówienia). W przypadku błędnego wskazania adresu, polegającego m.in. na wskazaniu w nieprzeznaczonym do tego miejscu Formularza zamówienia adresu dostawy znajdującego się poza obszarem dostaw lub adresu nieistniejącego oraz związanym z tym brakiem realizacji dostawy, Usługodawca nie zwraca Klientowi ceny przygotowanych oraz wysłanych posiłków w ramach świadczonej Usługi.
- Koszt dostawy zawiera się w cenie Usługi.
- Dostawa realizowana jest zgodnie z zawartą umową o świadczenie Usługi, w której wskazany jest dzień rozpoczęcia dostawy, okres dostawy oraz adres, z zastrzeżeniem § 6 ust. 7 Regulaminu powyżej, od poniedziałku do soboty w godzinach wskazanych w Formularzu zamówienia.
- W przypadku, gdy umowa o świadczenie Usług obejmuje także niedzielę, dostawa obejmująca dwa dni realizowana jest w sobotę. W przypadku dni wolnych od pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz innymi wyraźnie wskazanymi przez Usługodawcę dniach wolnych czy świątecznych, dostawy mogą być dostarczane w inny sposób niż wskazane w niniejszym punkcie, o czym Usługodawca każdorazowo poinformuje Klienta.
- Dostawa realizowana jest wyłącznie w umówionym czasie i lokalizacji. W przypadku nieodebrania dostawy przez Klienta w umówionym czasie i miejscu, Usługodawca nie dokonuje ponownej dostawy.
- Dostawa realizowana jest standardowo przez pracujące na zlecenie Usługodawcy firmy kurierskie, logistyczne.
§ 10 Brak zgodności z umową
- Usługodawca zobowiązuje się świadczyć Usługi oraz Usługi elektroniczne bez wad.
- Usługodawca odpowiada wobec Klienta z tytułu niezgodności świadczonych Usług oraz Usług elektronicznych na zasadach określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa, tj. odpowiednio w Kodeksie cywilnym lub Prawach konsumenta.
§ 11 Postępowanie reklamacyjne, polubowne rozwiązywanie sporów
- Reklamacje związane z umową o świadczenie Usług lub Usługami elektronicznymi należy składać elektronicznie na adres: kontakt@supermenu.com.pl lub pisemnie na adres: ul. Omulewska 27, 04-128 Warszawa.
- Zaleca się, aby reklamacja zawierała:
a) dane identyfikacyjne Klienta – imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres zamieszkania lub adres siedziby firmy oraz adres poczty elektronicznej;
b) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, m.in. rodzaj i data wystąpienia nieprawidłowości, przydatna byłaby również dokumentacja fotograficzna;
c) informację, czy umowa zawarta przez Klienta będącego osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, posiada dla niego charakter zawodowy oraz wskazanie kodów PKD prowadzonej działalności gospodarczej;
d) roszczenie Klienta. - Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia.
- Usługodawca informuje Klienta będącego Konsumentem, a także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, m.in. poprzez złożenie przez Klienta po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/). Wykaz stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php. Konsument może uzyskać pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu korzystając także z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
§ 12 Prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usług elektronicznych
- W przypadku umów o świadczenie Usług elektronicznych o charakterze ciągłym i bezterminowym (Konta, Newslettera), Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
- Odstąpienie od umowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu powyżej może odbyć bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy o świadczenie Usługi elektronicznej. W tym celu należy złożyć oświadczenie o odstąpieniu Usługodawcy elektronicznie na adres: kontakt@supermenu.com.pl, telefonicznie pod numerem: 669 669 955 lub pisemnie na adres: ul. Omulewska 27, 04-128 Warszawa. W przypadku skorzystania przez Klienta z możliwości złożenia oświadczenia elektronicznie, Usługodawca prześle Klientowi niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku, tj. pocztą elektroniczną.
- Oświadczenie, o którym mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu powyżej Klient może złożyć zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy o świadczenie Usług elektronicznych przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Świadczenie Usług elektronicznych następuje nieodpłatne, w związku z czym pomiędzy Usługodawcą i Klientem nie powstanie obowiązek dokonania rozliczeń płatności ani zwrotu przedmiotu umowy.
§ 13 Prawo odstąpienia od umowy o świadczenie Usług
- Zgodnie z art. 38 ust. 3, ust. 4 oraz ust. 12 Praw konsumenta Klientowi będącemu Konsumentem, a także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy o świadczenie Usług, o którym mowa w art. 27 Praw konsumenta, z uwagi na charakterystykę przygotowywanych i dostarczanych w ramach zawartej umowy produktów, jakimi są indywidualnie przygotowywane posiłki o krótkim okresie przydatności do spożycia, dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia oraz względów higienicznych.
§ 14 Postanowienia końcowe
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do krótkotrwałych przerw technicznych w dostępie do Serwisu Internetowego, spowodowanych konserwacją bądź aktualizacją danych na serwerze.
- Prawa do Serwisu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Serwisu Internetowego, a także do formularzy, logotypów należą do Usługodawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
- Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Klientem/Usługobiorcą, który nie jest konsumentem, a także osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie właściwe przepisy prawa polskiego. Postanowienie to nie pozbawia Konsumenta, a także osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, ochrony przyznanej przez przepisy prawa państwa jego zwykłego pobytu, których nie da się wyłączyć na podstawie umowy.
- O zmianach niniejszego Regulaminu Usługobiorca/Klient zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Serwisu Internetowego zawierającej termin ich wejścia w życie. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia. Usługobiorca/Klient, który nie akceptuje zmian jest obowiązany zawiadomić o tym fakcie Usługodawcę w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu. Zawiadomienie Usługodawcy o braku akceptacji nowej treści Regulaminu skutkuje rozwiązaniem zawartych umów i usunięciem Konta. W przypadku, gdy zmiana Regulaminu wprowadzała nowe opłaty lub podwyższa już istniejące, Konsument, a także osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego ma prawo do odstąpienia od zawartej umowy.
Regulamin wchodzi w życie z dniem 03.09.2024 r.
Pamiętaj jednak, że samo sprawdzenie wskaźnika BMR (podstawowej przemiany materii) nie wystarczy, aby określić, ile kalorii w ciągu dnia powinieneś dostarczyć organizmowi. Aby otrzymać całkowitą przemianę materii, uzyskany wynik należy pomnożyć przez współczynnik aktywności fizycznej, który wynosi: Współczynnik Poziom aktywności fizycznej: 1,2 - brak aktywności fizycznej; 1,4 - praca siedząca, niska aktywność fizyczna; 1,6 - umiarkowana aktywność fizyczna (trening 1-2 razy w tygodniu); 1,75 - aktywny tryb życia (ok. 3-5 treningów w tygodniu); 2,0 - bardzo aktywny tryb życia (praca fizyczna oraz trening w ciągu dnia); ≥ 2,2 - wyczynowe uprawianie sportu.
Podczas interpretacji pomiaru BMI należy wziąć pod uwagę także: wiek – u osób starszych wskazane są wyższe wartości BMI niż u młodszych, płeć – kobiety mają uwarunkowania do gromadzenia większej ilości tkanki tłuszczowej, która jest niezbędna dla płodności i procesu dojrzewania płciowego.
Kalkulator WHR to wygodne i proste narzędzie, które służy do szybkiego obliczenia stosunku talii do bioder. Z przelicznika powinny korzystać zwłaszcza osoby z nadmierną masą ciała. Dzięki niemu można lepiej dopasować dietę do indywidualnych potrzeb. Osoby o prawidłowym BMI również mogą skorzystać z kalkulatora WHR, jednak nie w celu określenia typu otyłości, ale typu sylwetki. Uważa się, że najbliższe idealnym proporcjom są sylwetki o wskaźniku WHR 0,7 u kobiet oraz 1,0 u mężczyzn.
Kalkulator wody to narzędzie przydatne do dokładnego obliczenia dziennego zapotrzebowania na wodę dla różnych osób. Dzięki uwzględnieniu takich cech, jak masa ciała, płeć czy aktywność fizyczna możesz dowiedzieć się, ile pić wody dziennie, aby uchronić organizm przed skutkami niedoboru lub nadmiaru wody. Zapotrzebowanie na wodę jest większe w ciąży oraz podczas karmienia piersią. Kobiety ciężarne do powyższych wartości powinny dodać około 300 ml wody dziennie, natomiast karmiące piersią – około 750 ml wody dziennie. Do zalecanych ilości wlicza się zarówno wodę pochodzącą ze wszystkich napojów, jak i zawartą w produktach żywnościowych.