Niski IG

Od 65 zł

Niski IG

Niski IG

Od 65 zł

Borykasz się z problemem insulinooporności czy cukrzycy? Zadbaj o swoje zdrowie i wybierze dietę Niski IG!

Kaloryczność 1250, 1500, 1750, 2000 oraz 2500 kcal

Stosowanie diety o niskim indeksie glikemicznym jest szczególnie istotne dla osób z insulinoopornością oraz cukrzycą. Jest to także doskonały sposób prewencji rozwoju tego typu problemów w przyszłości.

Indeks glikemiczny (IG) opisuje w jakim stopniu spożycie wybranego produktu zawierającego węglowodany wpływa na poposiłkowy wzrost poziomu glukozy we krwi. Im jego wartość jest niższa, tym mniejszy będzie jej wzrost po spożyciu danego posiłku.

Stosowanie diety Niski IG wpływa korzystnie na uregulowanie poziomu cukru we krwi, co przekłada się nie tylko na zdrowie. Z tego względu dieta ta będzie szczególnie polecana dla osób borykających się z problemem insulinooporności czy cukrzycy typu 2. Stabilny poziom cukru we krwi to brak spadków energii przez cały dzień, co przekłada się na lepsze samopoczucie.

Niejednokrotnie znaczna część osób nie wie z jakich składników korzystać, aby nie prowadzić do nadmiernego wahania poziomu cukru we krwi. Z pomocą przychodzi przygotowana przez nas dieta, która Wam w tym pomoże. Dzięki diecie pudełkowej zadbacie także o odpowiednią ilość posiłków w ciągu dnia. Ta regularność jest także niezbędnym elementem dla zachowania prawidłowej gospodarki węglowodanowej organizmu.

 

Co wyróżnia dietę Niski IG?

W naszej diecie dobraliśmy składniki zgodnie ze wskaźnikiem IG, co umożliwiło nam przygotowanie smacznych i pełnowartościowych posiłków, które nie wpływają negatywnie na wzrost poziomu glukozy we krwi.

 

Ograniczyliśmy podaż potraw typu zupy krem czy koktajle wykorzystujące składniki, których obecność w takiej formie wpływa na wzrost indeksu glikemicznego dania. Znajdziesz w niej źródła chudego białka takie jak ryby, chuda wołowina czy drób.

 

W naszej diecie znajdziesz jednocześnie dużą ilość warzyw (także surowych), które stanowią bogate źródło błonnika pokarmowego, niezbędnego dla utrzymania prawidłowej glikemii. Dostarczają one także znacznej ilości witamin i składników mineralnych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania gospodarki węglowodanowej organizmu.

 

Mamy świadomość, że owoce są istotnym elementem diety, z których nie należy rezygnować, dlatego podajemy je w formie zdrowych deserów w skład których wchodzą produkty zawierające białka oraz tłuszcze. Spowalniają one proces wchłaniania glukozy z przewodu pokarmowego ograniczając jej nadmierny wzrost we krwi.

Zadbaliśmy także o zdrowe źródła tłuszczów takie jak oliwa, awokado, olej lniany, orzechy czy pestki.

 

W diecie nie znajdziesz:

– produktów zbożowych o wysokim indeksie glikemicznym – zastąpiliśmy je pełnoziarnistymi odpowiednikami

– produktów pszennych

– dodanego cukru

– surowego mleka krowiego

– produktów wysokoprzetworzonych

– źródeł tłuszczów trans

 

Informacja dodatkowa dla osób chorych:

Dieta jest istotnym elementem terapii problemów takich jak insulinooporność czy cukrzyca, natomiast należy pamiętać, iż u osób chorych dieta powinna być każdorazowo dostosowywana indywidualnie z pomocą dietetyka i lekarza prowadzącego. Nie należy rezygnować z jakichkolwiek dotychczasowo otrzymanych zaleceń lekarskich oraz samodzielnie modyfikować leczenia farmakologicznego.  W przypadku jakichkolwiek wątpliwości do co zasadności stosowania diety „Niski IG” prosimy o kontakt z naszymi dietetykami.

ROZKŁAD MAKROSKŁADNIKÓW

B 15-20% / T 30-35% / W 45-50%

ZAWIERA

Składniki o niskim indeksie glikemicznym.

Opis obrazka

WYKLUCZENIA

Bez pszenicy, dodanego cukru, mleka krowiego i produktów wysokoprzetworzonych.

DLA KOGO?

Dla osób z insulinoopornością oraz cukrzycą.

Przykładowe supermenu diety

                  

Śniadanie: Omlet z cukinią, suszonymi pomidorami i zielonym pesto

Drugie śniadanie: Sałatka z kolorową papryką, pomidorkami, kulkami mozarelli i dresingiem francuskim

Obiad: Burgery z amarantusem, sosem ajwar i kaszą gryczaną

Podwieczorek: Fasolowe brownie z cynamonowym jogurtem

Kolacja: Ziołowy twarożek z chlebem żytnim i słupkami warzyw